" Kompetentna kadra tworzy nowoczesną szkołę"
Szkolenia nauczycieli.
MALTA- St.Julian 13- 24 sierpnia 2018r.
Uczestnicy szkolenia
- Alicja Gizińska
- Alicja Dobrosielska
- Barbara Perzyńska
- Arkadiusz Świeczkowski
- Grzegorz Marciniak
www szkoły https://www.sprachcaffe.com/english/adults-english-courses-malta/st-julians.htm
https://sp.zawidz.pl/praca-szkoly/plany-programy/erasmus#sigFreeIdbd9e8558e1
WŁOCHY- Florencja 10- 21 września 2018r.
Uczestnicy szkolenia:
- Maria Marciniak
www szkoły https://www.teacheracademy.eu/en/
GALERIA ZDJĘĆ FLORENCJA OXFORD>>
https://sp.zawidz.pl/praca-szkoly/plany-programy/erasmus#sigFreeId821516d70c
WIELKA BRYTANIA- Oxford 5- 16 listopada 2018r.
Uczestnicy szkolenia:
- Mariola Kowalska
www szkoły https://www.englishinoxford.com/
https://sp.zawidz.pl/praca-szkoly/plany-programy/erasmus#sigFreeId812bebefc5
OCENA WNIOSKU
Złożony wniosek uzyskał łącznie 97 punktów na 100 możliwych.
Maksymalna przyznana kwota dofinansowania wynosi 19649 euro.
1. Adekwatność projektu [28 / 30pkt. ]
Komentarz: Wniosek jest zgodny z celami i priorytetami Akcji KA1 w zakresie wzmacniania profilu profesjonalnego nauczycieli. Skierowany jest do grupy docelowej
Wniosek szczegółowo określa spodziewane zaangażowanie placówki w opracowywane działania na polu międzynarodowym (np. poprzez projekty eTwinning i projekty doskonalenia nauczycieli w ramach job shadowing).
2. Jakość planu projektu i jego realizacji [39 / 40 pkt.]
Komentarz: We wniosku uwzględniono wszystkie etapy realizacji projektu (przygotowanie, realizacja działań w zakresie mobilności, działania po zakończeniu projektu). Działania opisano wyczerpująco i klarownie.
Jak już wcześniej wspomniano, cele projektu zostały określone i niewątpliwie są spójne z zaproponowanymi działaniami zaproponowanymi w dobrej jakości Europejskim Planie Rozwoju Szkoły. Wymieniony plan rozwoju placówki ma charakter długoterminowy i uwzględnia nie tylko przygotowywane mobilności, lecz przede wszystkim korzyści i nieustanne doskonalenie się instytucji, kontynuowane po zakończeniu projektu.
W EPRS wzięto pod uwagę następujące obszary wymagające doskonalenia: kompetencje językowe nauczycieli nie-językowców, wzbogacenie wiedzy metodycznej anglistów o nowoczesne, ciekawe techniki nauczania dzieci na I i II etapie edukacyjnym, rozwijanie kompetencji kluczowych, a szczególnie kompetencji nauczania z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych (tj. tworzenie prezentacji multimedialnych, międzynarodowa współpraca przez platformy edukacyjne i komunikatory, zastosowanie nowoczesnych metod pracy np. E-learning, blended learning, WebQwest, seminaria w sieci, wideokonferencje, eTwinning, wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o dodatkowe zajęcia języka angielskiego w przedszkolu oraz na zajęciach dodatkowych w klasach I-III, a w dalszej perspektywie -w trakcie wymian partnerskich oraz wzmocnienie europejskiego i międzynarodowego zasięgu działań szkoły. Wskazano sposoby wdrożenia nabytych przez nauczycieli w trakcie mobilności kompetencji i doświadczeń (które m.in. zostaną spożytkowane przy wprowadzaniu metody zintegrowanego nauczania CLIL, metody Flipped Classroom, oraz pracy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii). We wniosku wspomniano również o sposobach i możliwościach wykorzystania platformy eTwinning oraz SEG.
Wnioskodawca wieloaspektowo opisuje harmonogram realizacji poszczególnych działań projektowych w ujęciu chronologicznym (w okresie 19 miesięcy trwania projektu), uwzględnia szeroką wizję działań przygotowawczych, monitorujących, upowszechniających i ewaluacyjnych. Wniosek prezentuje informacje, w jakich szkoleniach wezmą udział wytypowani nauczyciele, wyczerpująco i rzeczowo omawia treści zaproponowane na kursach. Typ, liczba i czas trwania mobilności niewątpliwie są adekwatne i właściwe dla przedmiotowej instytucji.
Poprawnie odniesiono się do wytycznych dotyczących rekrutacji uczestników-proces wyboru przedstawicieli kadry jest transparentny, niebudzący zastrzeżeń.
Skrupulatnie omówiono ustalenia praktyczne, proces zarządzania i mechanizmy wsparcia uczestników mobilności. W podobny sposób drobiazgowo zreferowano ich przygotowania językowo-kulturowo-metodyczne.
Opis współpracy i komunikacji między organizacjami uczestniczącymi w projekcie gwarantuje bezproblemowy przepływ informacji.
Szkoła wysyłająca zapewnia, iż w projekcie zostaną wykorzystane dokumenty: Europass Mobilność, Europass CV.
3. Wpływ i upowszechnianie [30 / 30 pkt.]
Komentarz: Wniosek zawiera skrupulatny i wieloaspektowy opis wpływu projektu na uczestników, organizację wnioskującą, uczniów. Bezsprzecznie przyczyni się on do rozwoju wymiaru europejskiego szkoły.
W projekcie zaproponowano działania upowszechniające, które będą miały długoterminowy efekt multiplikacji i trwały wpływ nie tylko na szkołę wysyłającą ale również na środowisko pozaszkolne (np.warsztaty, lekcje otwarte, szkolenia w ramach zespołów samokształceniowych, konferencje dla dyrektorów szkół z powiatu, udostępnione kompendium wiedzy wraz z wypracowanymi materiałami dydaktycznymi). Efekty uczenia się będą wdrażane w działaniach dydaktycznych realizowanych przez nauczycieli (np. w zastosowaniu nauczania zintegrowanego CLIL czy metody Flipped Classroom). Co ważne, placówka zamierza rozwijać współpracę międzynarodową.
Wniosek prezentuje wyczerpujące ujęcie działań monitorujących i ewaluacyjnych (ewaluacja ex-ante, bieżąca i ex-post) na poziomie uczestników i na poziomie projektu. Rzeczowo opisano przykładowe metody i narzędzia ewaluacji.
4. Ogólne uwagi do wnioskodawcy
Komentarz: Wniosek zgodny z priorytetami i celami Akcji KA1. Z punktu widzenia spełnienia kryteriów opracowany w sposób bardzo szczegółowy i przejrzysty.
Z całą pewnością można wypunktować mocne strony projektu:
a) zdiagnozowane potrzeby szkoły i indywidualne potrzeby w kwestii rozwoju zawodowego kadry;
b) opis osiągania wybranych efektów kształcenia, odpowiadających potrzebom placówki (skrupulatne informacje dotyczące wdrażania nabytej na szkoleniach wiedzy i kompetencji);
c) zwiększanie wymiaru europejskiego placówki;
d) spójność celów projektu i zaproponowanych działań;
e) przemyślany Europejski Plan Rozwoju Szkoły;
f) adekwatne procedury wspierania pracowników i przygotowania do mobilności;
g) zaplanowane upowszechnianie rezultatów działań projektowych wewnątrz instytucji oraz poza nią;
h) spodziewany istotny i długofalowy wpływ projektu na uczestników, szkołę i uczniów;
i) informacje dotyczące szkoleń (wyczerpująco i rzeczowo omówione treści zaproponowane na kursach);
j) wyczerpujące ujęcie działań monitorujących i ewaluacyjnych (ewaluacja ex-ante, bieżąca i ex-post) na poziomie uczestników i na poziomie projektu;
k) rzeczowo opisane przykładowe metody i narzędzia ewaluacji.
Dla nauczycieli udających się na szkolenia na Maltę polecam stronę: http://www.maltaigozo.pl/